söndag 28 augusti 2011

Sam Shepard är Butch Cassidy i "Blackthorn"


På grund av privata omständigheter har det tyvärr inte hänt ett dugg på denna blogg under nästan 10 dagars tid, men denna inaktivitet slutar här och nu. Nu kommer jag börja skriva som tidigare igen och ska försöka ha i alla fall ett inlägg uppe varje dag.

För att dra igång bloggandet igen efter uppehållet har jag en relativt ny trailer jag vill dela med mig av. Den släpptes först för någon dag sedan och presenterar en film som jag är mycket, mycket intresserad av. En av mina absoluta favoritfilmer är George Roy Hills Butch Cassidy and the Sundance Kid som kom ut år 1969. I den filmen gör Paul Newman rollen som gangsterlegenden Butch Cassidy (som funnits i verkligheten) som dog år 1908 i en showdown med den Bolivianska militären.

I filmen Blackthorn har man en ny infallsvinkel, en infallsvinkel där Cassidy överlevde denna showdown och nu lever under annan identitet. Denna gång är det skicklige Sam Shepard som gör rollen som Butch och honom har vi tidigare sett i exempelvis mästerverket The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford. Dels är det alltid kul med nya western-rullar som vi får alldeles för få av nu för tiden, men det ska också bli kul att se en äldre version av Cassidy in action.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar