fredag 5 augusti 2011

Fantastisk ny trailer till "Anonymous"


Om någon hade berättat för mig om denna film och hur bra den verkar för något år sedan hade jag bara skrattat rakt ut, jag hade helt enkelt inte trott på det. Varför? Jo, eftersom regissören som ligger bakom denna film, Anonymous, heter Roland Emmerich och hans meritlista är allt annat än imponerande. Bland annat ligger han bakom Universal Soldier, Independence Day, Godzilla, The Day after Tomorrow, 10.000 B.C och 2012. Dock har han också regisserat The Patriot med Mel Gibson, solklart hans bästa film.

Nu har han Anonymous på gång i år och jag hoppas och tror att denna kommer sopa mattan med The Patriot. Nu när jag sett denna nya trailer till filmen är jag kort sagt såld, ännu mer än jag var när den första trailern släpptes. Filmen ser helt enkelt fantastisk ut på alla plan, fotot är underbart, skådespelarna (Rhys Ifans, Vanessa Redgrave, Derek Jacobi, Rafe Spall osv.) verkar lira på hög nivå och storyn verkar vara som skapt för mig. Anonymous är en politisk thriller som utspelar sig i 1500/1600-talets England och cirkulerar kring det stora frågetecken som många bär med sig, om det verkligen var William Shakespeare som skrev de pjäser och sonetter som idag bär hans namn.

Filmen har premiär i USA i slutet på oktober (mitten på december i Sverige) och jag kommer få grova problem med att klara av en så lång väntan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar