tisdag 30 augusti 2011

Clooney gillar svart, rött och vitt.


George Clooneys kommande The Ides of March är en film som jag ser varmt fram emot och en film som jag tror kan bli hur bra som helst. Som jag har skrivit i ett tidigare inlägg så är det casten, det politiska temat och regissören (Clooney själv) som gör att jag ser så mycket fram emot den.

Clooney har tidigare gjort två filmer som jag båda med gott samvete kan kalla för mästerverk, Confessions of a Dangerous Mind och Good Night and Good Luck. När vi i dagarna fick en ny poster till The Ides of March noterade jag hur lik den på många sätt är postern till Good Night and Good Luck, ta en titt nedan:


Angående postern i sig så tycker jag att den är kanonsnygg, den har en skönt seriös känsla och jag gillar hur man har haft roligt med O-et i "OF". Om man bara analyserar färgerna på den så kan man också koppla Confessions of a Dangerous Mind-postern till de andra två:


Slutsatsen måste helt enkelt vara att Clooney har något särskilt för svart, rött och vitt.

3 kommentarer:

  1. Haha, intressant observation.

    Det slog mig nu också att Sam Rockwell är krediterad som "and Sam Rockwell" på postern när han har huvudrollen. Lite konstigt.

    SvaraRadera
  2. Ja, lite kul är det allt :)

    Rockwell var ju helt fräsch när Clooney drog med honom, så det blir väl automatiskt så efter SAG-regler osv, eller?

    SvaraRadera
  3. Well, han hade ju varit med i en del innan dess (Green Mile, Galaxy Quest, Charlie's Angels, Welcome to Collinwood). De andra är ju visserligen större namn, men ändå.

    SvaraRadera