måndag 15 augusti 2011

Guillermo del Toro snackar om Alfonso Cuaróns "Gravity"


Children of Men är en av mina absoluta favoritfilmer genom tiderna och om jag ska välja den bästa av de åtta ganska mediokra Harry Potter-filmerna så väljer jag tveklöst The Prisoner of Azkaban. Vad har då dessa två filmer gemensamt? Den mexikanska och allmänt überskickliga regissören, Alfonso Cuarón (bilden).

Tillsammans med Guillermo del Toro (El Laberinto del Fauno, Hellboy) och Alejandro González Inárritu (Biutiful, Amores Perros, Babel) utgör Cuarón "Los Tres Amigos", tre regissörer och goda vänner, alla med mexikansk bakgrund. För Cuarón-fans som mig själv väntar en mycket spännande framtid med tanke på hans kommande SciFi-projekt Gravity. Det lilla vi vet om filmen hittills är att George Clooney och Sandra Bullock gör huvudrollerna, samt att den kretsar kring en kvinna (Bullock) som ska försöka återvända till jorden efter att hennes uppdrag i rymden på något vis fallerat.

Även om jag har varit omåttligt peppad på detta projekt redan sen starten har nu Guillermo del Toro gjort mig ännu mer sugen, något som jag inte trodde var möjligt. I en intervju med MTV pratar han om hur Gravity är fullkomligt mindblowing, att den kommer att utmana den nuvarande teknologin och även totalt omforma vissa sorters produktioner för all framtid. Tydligen har både David Fincher och James Cameron rådfrågats i teknikfrågor, vilket också gör att jag blir helt uppspelt över det här projektet. Gravity landar på biograferna någon gång under 2012, I can't wait.

Spana in intervjun med del Toro här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar