tisdag 16 augusti 2011

Nya karaktärsposters från "Tinker Tailor Soldier Spy"


Tomas Alfredsons spionrulle Tinker Tailor Soldier Spy kommer allt närmare och därför har marknadsföringen nu börjat trappas upp. Jag har tidigare skrivit en del om projektet när den första och den andra trailern släpptes och båda verkar visa en mycket lovande film.

Sedan jag publicerade de två inläggen jag länkar till ovan har jag nu både läst ut John le Carrés bok med samma namn, samt sett BBCs TV-adaption från 1979. Jag har nu alltså full koll på den story som Alfredson ska försöka rymma i en film, och tro mig, det lär ha varit en stor utmaning. John le Carrés story är fruktansvärt detaljerad och rik på karaktärer, händelser och annat innehåll. BBC-serien hade sex timmar på sig att berätta storyn om den erfarna brittiska spionen George Smiley och hans jakt på en mullvad i Englands underrättelsetjänst, vilket fungerade mycket bra. Hur Alfredson har lyckats med mycket tightare gränser ska bli kul att se. Det ska också bli kul att se om Gary Oldman kan utmana Alec Guinness i Smiley-rollen, jag tror faktiskt det med tanke på vilken mästerlig skådis Oldman är. Kanske är det äntligen dags för Oldman att plocka hem en guldgubbe?

Nedan har jag lagt till tre oerhört snygga karaktärsposters som nu har släppts, en som släppts tidigare (Gary Oldman som George Smiley) och två nya (Colin Firth som Bill Haydon och Tom Hardy som Ricki Tarr). Om ni kikar in på Sky Movies kan ni se dessa posters i hög upplösning, och även vänta in de som ännu inte släppts. Sky kommer nämligen att släppa en ny karaktärsposter varje dag, imorgon kommer vi få se Benedict Cumberbatch som Peter Guillam. Efter det tippar jag på att vi får se Ciaran Hinds som Roy Bland, David Dencik som Toby Esterhase, Mark Strong som Jim Prideaux, John Hurt som Control och Toby Jones som Percy Alleline.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar