torsdag 14 juli 2011

Nya trailers: "Sherlock Holmes: A Game of Shadows" och "Contagion"


Under veckan släpptes en del nya trailers och som alltid har jag konsumerat dessa med nöje. De två mest intressanta har jag lagt till nedan.

Den första trailern släpptes inatt och marknadsför Steven Soderberghs kommande virusinfektions-film "Contagion" som går upp på amerikanska biografer i september. Den fläckfria casten innehåller bland andra Matt Damon, Jude Law, Kate Winslet, Laurence Fishburne, Marion Cotillard och Gwyneth Paltrow. För mig är casten en bidragande faktor till mitt intressen, men det är framförallt Soderbergh som lockar, en mästare som gjort imponerande många bra filmer (Out of Sight, Erin Brokovich, Solaris, Oceans-trilogin, Che, The Girlfriend Experience, The Informant osv.)


Den andra trailern kommer från Guy Ritchies nya Sherlock Holmes-film, "Sherlock Holmes: A Game of Shadows" där Robert Downey Jr. och Jude Law återvänder som Holmes och Watson. Tyvärr ser inte denna uppföljare ut att vara lika bra som den första filmen, men vi får i alla fall se Noomi Rapace som spåkvinnan Sim och Jared Harris som professor Moriarty, Holmes ärkefiende. Filmen har helt klart överraskningspotential och vi får helt enkelt hoppas att mina spekulationer visar sig vara fel.

2 kommentarer:

  1. Tycker Sherlock ser ut att bli en värdig uppföljare, älskade första filmen. Dock är jag nervös att Rapace kan sänka filmen ett snäpp, som enligt mitt tycke är sjukt överskattad "skådis". Men hon ser ut att funka i trailern iaf.

    SvaraRadera
  2. Det är just hela crossdressing-grejen i trailern som jag tycker känns lite väl lågt. Jag får allmänt lite Pirates 4-känsla (mycket negativt) i och med att det känns som om man bara låter Downey gå lös med sin "schtick" och då tappar man fokus på andra viktiga delar.

    SvaraRadera