tisdag 19 juli 2011

Filmerna jag SKA se på bio i USA


Den 23:e augusti lyfter mitt plan från Stockholm mot det stora landet i väst, USA. Höstterminen kommer jag spendera på George Mason University som ligger cirka en halvtimme ifrån centrala Washington DC, staden jag ville vara nära. Närheten till DC innebär att jag praktiskt taget kommer kunna se ALLT på bio, även små releaser som bara kommer till de större städerna. We are not in Kalmar anymore.

Nedan kan du se listan på filmer som jag planerar att se på bio, en störd massa med underbara filmprojekt som jag väntat på alldeles för länge.

September:

- Apollo 18 (Gonzalo López-Gallego)
- Contagion (Steven Soderbergh)
- Drive (Nicolas Winding Refn)
- Moneyball (Bennett Miller)

Oktober:

- The Ides of March (George Clooney)
- Red State (Kevin Smith)
- The Rum Diary (Bruce Robinson)
- Anonymous (Roland Emmerich)

November:

- My Week with Marilyn (Simon Curtis)
- Immortals (Tarsem Singh)
- Tinker Tailor Soldier Spy (Tomas Alfredson)
- Carnage (Roman Polanski)
- The Descendants (Alexander Payne)
- The Artist (Michel Hazanavicious)

December:

- Mission: Impossible - Ghost Protocol (Brad Bird)
- Sherlock Holmes: A Game of Shadows (Guy Ritchie)
- The Iron Lady (Phyllida Lloyd)

(Bilden ovan kommer ifrån Roman Polanskis kommande film "Carnage")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar