onsdag 20 juli 2011

"The Amazing Spider-Man" Trailer


För bara en kort stund sedan släpptes den första trailern till Marc Webbs kommande "The Amazing Spider-Man" med Andrew Garfield i huvudrollen samt Rhys Ifans, Emma Stone, Dennis Leary, Martin Sheen m.fl. i mindre roller. Här snackar vi en rollista som slår de tidigare filmerna stort.

Detta är alltså en reboot (väldigt tidigt kan tyckas) av berättelsen om Spider-man och hans universum. Personlingen hade jag hoppas på en mer Kick-Ass/Batman Begins-liknande approach i det avseende att jag hoppades på att vi skulle slippa hela backstoryn med den radioaktiva spindeln som biter Parker. Istället hade jag hoppats på att "krafterna" kommer från någon form av innovation, men tyvärr är så inte fallet här heller.

Som helhet gillar jag trailern och jag tycker att den sista first person-sekvensen är ett riktigt intressant tillägg, även om CGIn är väldigt märkbar. Jag tycker också det är helt underbart att det är Marc Webb som står för regin, den fantastiske filmskaparen bakom "500 Days of Summer".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar