torsdag 28 april 2011

Trailer till "Immortals"

Image and video hosting by TinyPic

Igår dök den första trailern upp till nya filmen från Tarsem Singh, "Immortals". Singh har tidigare gjort en av mina absoluta favoritfilmer, "The Fall", en väldigt annorlunda och allmänt underbar film. I år återvänder han till bioduken igen med detta nya spektakel med Henry Cavill (nyligen castad som nya Superman i Zack Snyders kommande version) i huvudrollen. "Immortals" baseras delvis på den grekiska mytologin, och Cavills karaktär är den mytomspunna Theseus. Filmen kretsar kring hans kamp mot den onde kung Hyperion (Mickey Rourke). Även Zeus, Poseidon, Athena och Apollon dyker upp i filmen.

De direkta reaktionerna från många håll ute på nätet har varit att detta är väldigt likt "300", det kan jag väl delvis hålla med om. Men om man bortser från att filmen innehåller svärd/pilar, och att den är väldigt stiliserad så tycker jag inte de har så överdrivet mycket gemensamt. Den stora skillnaden som jag känner är att Singh använder sig mindre av CGI än vad Snyder gör (inget ont om Snyder), det finns en hel del här som är praktiskt. "300" känns också mer som om den har en "mindre" story än "Immortals" som verkar spänna över mer tid, karaktärer och händelser. Det känns också som att "Immortals" har en mer poetisk stil/ton, liknande "The Fall", fast inte i samma mängd.

Jag tycker att trailern är kanon, och förhoppningsvis sviker inte Tarsem Singh oss denna gången heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar