torsdag 28 april 2011

The Dark Tower

Image and video hosting by TinyPic

För drygt en vecka sedan läste jag ut Cormac McCarthys bok "Blood Meridian" som Zack Snyder tipsade om när han var på Sergel i Stockholm. Även om boken var riktigt, riktigt bra, så var den psykiskt påfrestande att läsa och därför har jag inte läst sedan dess.

Idag ska jag återigen slänga mig in i litteraturens underbara värld och påbörja (inte riktigt, har redan läst ett kapitel) Stephen Kings "The Gunslinger", första delen i hans Dark Tower-serie. Jag väljer att ta mig an denna bokserie dels för att den ofta anses vara Kings absoluta magnum opus, men också för att den snart blir både film och TV-serie med Javier Bardem i huvudrollen. Regisserar gör Ron Howard, en stabil regissör som tidigare gett oss fantastiska filmer som Apollo 13 och Frost/Nixon.

Omdöme kring boken kommer när jag läst klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar