torsdag 23 juni 2011

Adrenalinfylld action i "Killer Elite"-trailern


Om man gillar adrenalinfyllda actionfilmer är förmodligen "Killer Elite" en av de filmer man ska söka sig till i år. Själv tycker jag att det är skönt att varva de lite tyngre filmerna med lätta actionrullar, men man måste ju vara ärlig och säga att det mesta är rena skräpet. Frågan är var vi kommer kunna placera "Killer Elite", skräp eller kvalitet? Även om premissen och upplägget känns så vanligt det kan bli tycker jag ändå det är något särskilt som gör att just detta projekt känns lovande.

Officiell synopsis:

Based on a true story, Killer Elite races across the globe from Australia to Paris, London and the Middle East in the action-packed account of an ex-special ops agent (Jason Statham) who is lured out of retirement to rescue his mentor (Robert De Niro). To make the rescue, he must complete a near-impossible mission of killing three tough-as-nails assassins with a cunning leader (Clive Owen).

Den nysläppta trailern (nedan) lockar med en hel del faktorer. Främst är det den mycket kompetenta casten med Owen, Statham och De Niro i spetsen som jag tycker står ut. Statham har varit med i en hel del skit, men det känns som om både De Niro och Owen väljer sina projekt med större omsorg. Tråkigt nog kan det ju också vara en fet lönecheck som har lockat dem till projektet, men förhoppningsvis är det inte så det ligger till.

"Killer Elite" har premiär den 23:e september, förhoppningsvis får vi då njuta av en stabil och underhållande actionrökare. Jag kommer tveklöst att se den, jag var såld redan när jag såg Owens mustasch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar